fredag 29 augusti 2014

Välkommen <3

Nu ÄNTLIGEN igår den 28 Augusti kl:10:02 anlände våran lilla Prinsessa till världen.
3470 gram O 50 cm lång. Helt perfekt <3

Allt gick jätte bra O hon var ute på 4 h från Att vi kom in på förlossningen. 
De är verkligen en galen upplevelse att föda barn. Så sjukt häftigt, O så galet ont.
Men ändå sa jag så fort hon var ute, "Detta gör jag en gång till " :)
Smärtan verkligen försvinner när barnet är fött. Häftigt.

Värkarna började redan lite lite smått vid 22 på kvällen innan.
Fick sova lite på natten. Men vid 4:45 ringde vi mamma så hon kom O tog barnen.
Åkte in, fick oss ett rum.
Jag badade faktiskt denna gången , de har jag inte gjort innan.
Riktigt skönt. Avslappnande O varmt.
Runt 8 gick jag upp ur badet la mig i sängen O skrek lite :)
Tog lustgas, men nä de är verkligen inget för mig. Får panik av masken, O utan mask är de konstigt. Så blev ingen lustgas.
Vid 8:30 fick jag spinal i ryggen som bedövade lagom bra.
Lite svårt O sätta dit, efter 4-5 nålar så satt den iaf. Domnade i benen en gång, då blev Andreas nervös.
Men de gick bra O de va lite lättare att ta sig igenom värkarna.
Efter mera skrik O smärta så kom hon med raketfart till världen 10:02.


Den finaste lilla flicka. En av våra ögonstenar.

DU ÄR SÅ ÄLSKAD FRÅN FÖRSTA STUND <3



På återseende <3







2 kommentarer:

  1. Nå grattis till en liten stumpa! vad kul!!! nu blir storebröderna stolta som tuppar! Kramar från oss i norrland!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin liten tjej, skönt att det gick bra. Visst har man den känslan efteråt, att man gärna gör det igen. Sjukt egentligen. Men för vår del är det andra saker som sätter stopp nu :)

    Grattis!

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.