söndag 25 september 2011

Bröllopsdagen

Vilken helt UNDERBAR dag det var igår.
Systers bröllop var något av det bästa jag varit med om i hela mitt liv.
All den glädje hon o Johnny utstrålade igår går inte förklara. Man såg i deras ögon hur otroligt lyckliga de va på deras bröllopsdag.
Underbart fina va de båda. Fast självklart var bruden den absolut vackraste av alla, o Johnny den stiligaste.
Hela dagen var ett stort o långt lyckorus. Tom jag kände den där glädjen o lyckan att få stå som brud. Den utstrålningen hade Linda igår.

Jag fick vara med HELA långa härliga dagen. Från morgon till morgon ( om man säger så, vi var i säng här hemma 4:30)
Jag kom vid 9 tiden till Linda för allt bröllops fix för mig o Linda.
Det blev fina frisyrer o fin make-up o massa prat om hon var nervös eller inte. Men ICKE, Linda var lugn som lungnet själv hela dagen. Inte mycket nerver där inte.

När vi var klara med frisyrer o smink var det fotografering med oss alla. Barnen som var brudnäbbar : Theo, Eddie, Lilly o Albin. De alla var så himla söta. Jätte stiliga o söta allihop . Jag var ju tärnan då såklart =)
Vi fotade oss vid Brundstorp gård på en jätte stor äng med Vättern i bakgrunden. Jätte vackert. Kan tänka mig att korten blev super fina.
Barnen var jätte duktiga på fotograferingen. Albin var en klippa som satt o log glatt mot kameran som en liten söt modell.

Efter fotona fick man andas ut lite o samla sig tills det var dags att åka till kyrkan. Där den stora händelsen var.
Linda Iwarez blev Fru Andersson. Det kom en liten tår när de stod där framme vid altaret ändå att jag sett henne hela dagen. En sån härlig känsla att se de två bli en.
Det var också en upplevelse att få vara tärna. Man var lite närmare på nåt sätt. Jag är så lycklig att jag fick stå som tärna.

Efter kyrkan satte de sig i finaste bilen o tog sig till den STORA bröllopsfesten.
Där stog vi alla o välkommnade man o fru Andersson.
Skålades o skrattades.
Festen var jätte rolig. Värd paret hade gjort ett fantastiskt jobb med lekar o sånger o allt möjligt. Jätte bra fixat med allt. Stor cred till dom.
Maten var otroligt god , efterrätten med ( Mmmm ! ) o tårtan var perfekt.
Efter mat tårta , lekar o allt var det dags för festen att starta.

Jag kan inte förklara denna dag bättre än att den var helt perfekt. Den saknade inget o all lycka som fanns från brudparet kände nog vi alla av.
Ett riktigt kanon bröllop.
Kan meddela att man blir såååå sugen på o gifta sig nu när man ser all lycka o glädje.
Nåååå, Andreas? =)



På återseende <3

















1 kommentar:

  1. Verkligen super fin ring!!! man skulle ha 2 ringar eller hur ;)

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.