fredag 2 september 2011

Klart

Nu har jag o Albin inhandlat allt till kalasen som vi ska ha i helgen. Så snabbt som det gick på Ica Maxi idag, så fort har jag aldrig handlat där. Så skönt när man vet exakt vad som ska köpas.
Det blev lite fina kalas tallrikar( med bilar på såklart) o födelsedags ljus o självklart alla goda ingredienser till tårtan jag i Albin ska göra imorgon. Blir en traditionell tårta detta året. Förra året försökte jag ju göra en tårta med butter cream, o de va den äckligaste tårta jag någonsin ätit. Så detta året blir det en vanlig hederlig kalas tårta.

Det är mycket som händer nu i helgen. Så det blir att duka upp fin bordet redan idag , så allt är fixat i klart.
Det är nämligen årets Bergets dag imorgon hör i Taberg. Ett litet jippo med olika aktiviteter o annat. De flesta av Tabergs föreningar står o säljer lotter o lite allt möjligt.
Faktiskt en himla trevlig dag som ordnas här i våran lilla ort.
De ska vi självklart hinna med imorgon me.
O på söndag är det flyg uppvisning på Axamo en bit ifrån Taberg.
Sveriges största flyg uppvisning dessutom. Blir o hinna med de innan släkten kommer på kalas. Albin kommer iaf älska att titta på alla flygplan som flyger runt.

Ikväll blir det lugnt o massa familje mys innan det hektiska helgen.
Men jag kan säga att jag tycker bara det är roligt att det är fullt upp. Kul o veta vad helgen har att erbjuda. :)


På återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.