söndag 22 november 2015

Soldatens Julmarknad

Min första Julmarknad för i år var jag på igår.
Soldatens Julmarknad i Lomsjö. En super mysigt o liten Julmarknad med deras egna hantverk. De säljer jätte fina änglar,  tomtar,  kransar,  ljushållare m.m av tovat ull. De är så fint.
De gör allt själva me eftersom allt kommer från deras egna får fattat jag de som :)
Lomsjö ligger bara en liten bit utanför Axamo längs motorvägen. De har allt i lada o en liten våffel servering o soldat torpet som de kallar de.
De va andra året i rad jag o mamma va där. Denna gången blev de en till ängel till "samlingen" o en tovad gullig tomte. Kul o ha lite jul pynt från trakten o av riktigt hantverk .

Har redan tagit fram tomten . Ängeln har jag framme året om:)
De får tjuv startas lite nu tycker jag.

Om ni inte besökt denna mysig Julmarknad rekommenderar jag er o åka dit nästa år.
Eftersom de bara har detta en dag per år är eran chans redan förbrukad :)

På återseende < 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.