torsdag 6 oktober 2011

Mycket

Efter tandläkar besöket åkte jag till min pappa där Albin fick vara under tiden.
Vi fikade lite o sen begav vi oss ut i skogen för att leta oss en MASSA svamp.
För en massa svamp fick vi.
Pappa o mamma vet jätte många platser i skogen där de kryllar av svamp. O de gjorde de igår.
En massa trattisar o en del vanliga kantareller. Jag fick hem halva korgen med trattisar o pappa hade plockat bara kantarell o jag fick alla dom me. Mums !
De va upp o ner för backar i skogen. Albin fick riktigt jobba för att komma fram, medans Elliot satt gott på min mage. Men han tyckte inte det var lika roligt att plocka svampen med mig. När jag böjde mig fram blev han inte glad. Det är bäst han lär sig att gilla plocka svamp. För vi älskar de i familjen =)

När jag kom hem blev de att rensa all svamp. Alltid lika bra att ta tag i de direkt annars glömmer man bort dom.
Sen blev de självklart goda varma mackor med svampstuvning till kvällsmat.



På återseende <3








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.