måndag 10 januari 2011

Inskolningen

Idag hade Albin sin första dag på sitt dagis han ska gå på.
Det gick jätte bra. Albin tyckte det var jätte roligt med allt nytt. Alla nya rum , alla nya leksaker o allt som var nytt för honom var spännande.
De var två till som skolade in sina barn. Skönt o slippa vara ensam.
De andra barnen gick ut när vi kom så det var verkligen lugnt o skönt för Albin o de två andra att komma o titta.
Imorgon ska vi vara där 9 istället för 10 så då kommer vi säkert vara med på frukstunden med de andra barnen. Så det ska bli spännande o se hur det går. För idag var han verkligen helvild. Så vild har han aldrig varit. Han tog för sig av allt. O sjöng o gapade. Kul o se att han hade roligt men man får hoppas han blir en lung o söt o gullig dagis kille. Precis som sin mamma var. Jag var nog världens snällaste dagis tjej. Jag ville bara sitta o mysa i fröknarnas knä. Jag kallades alltid "knähund". O länge me. Gillade o mysa redan då =)
Det tråkiga med dagis starten är att jag är en aning negativ för att dagiset han går på nu är vårat sista hands val. Så vi kommer byta sen när han får en ny plats på dagiset som ligger närmast oss. Nämligen bara ca 100 meter. Känns så mycket smidigare för oss alla. O där har han kompisar han redan känner så jag tror inte det kommer vara så jobbigt för honom o byta sen. Men man får ju se hur det blir på dagiset han är på nu.
Det kommer säkert bli jätte bra o han såg ju verkligen ut o trivas så jag får nog slita vara lite negativ. =)
Kommer fortfarande vara jobbigt att lämna min lilla plutt ensam utan sin mamma o pappa dagarna på dagis. =/
Nu ska jag ladda för en ny dagis dag imorgon.



På återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.