lördag 8 januari 2011

Time

Idag är jag o Albin helt ensama hemma. Stackars pappa Andreas jobbar hela helgen. Så det blir att jag o Albin får busa hela helgen. Konstigt nog så tycker han inte det är lika roligt att busa med mamma som med pappa. Albin har nog tröttnat att busa med mig efter 1 1/2 år. Men på måndag börjar han dagis. Då är det time för Albin att få leka med massa nya barn o lära känna en helt ny miljö. O det kännsa faktikst lite jobbigt att han redan ska få börja dagis. Jag skulle villa vara hemma med Albin för evigt. Jag har älskat min mamma ledighet. Det har varit den bästa tiden i mitt liv. Allt har verkligen varit helt underbart. O Albin har haft en rolig tid med massa kompisar han med. Skönt att alla hans kompisar bor i närheten så de kan busa nu när de börjar dagis med.
Så på måndag börjar mitt o Albins nya liv. Han blir en stor kille min älskade lilla Albin. = /
Nu till julgransplundringen igår. Blev en lugn o skön kväll. Jag var dö seg. Vi dansade runt den kala lilla granstammen. Jag tyckte mamma o pappa hade huggt den roligt. De hade också hängt i godis så man skulle plundra bort allt julgodis.
Så nu är granen ute o julen me. Ska bara ta tag våran gran imorgon. Måste också hugga ner gren för gren för annars har vi barr i huset tills nästa år.
Kanske ska börja lite med kulorna i granen. Albin skulle ju älska att hjälpa till.
Får se vad dagen kommer bli.
Lugn o skön är/kommer den bli.



På återseende <3









Fiskedamm, grin-olle o hela köret!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.