onsdag 28 april 2010

Massa bullbak



De blev en massa goda bullar. Gjorde en dubbel sats, O gud va mycket deg de blir kan man ju säga.
Tror iaf jag har bakat 100 bullar. Mamma kräver ju en del. Undrar va jag kommer få för de. INGENTING !! *haha*
Var ju tvungen att tigga varor i hela kvarteret. När jag stog å bakade såg jag att jag inte hade någon kardemumma, så sprang bort till Malin o tiggde mig lite.
Sen när de nästan va klart tog mjölet slut. Kan ni tror att man blev en aning arg. Hade ju fan över 1 1/2 påse. Men men, gick till min gammla dagmamma som bor ett hus ifrån oss o tiggde ett paket mjöl.
Nu är bullarna färdig bakta och redan avsmakade. Ljuvligt !

Igår beställde jag ju mat från Handla24.se. Så idag kom dom o knackade på dörren med alla min varor. Ett helt underbart sätt att hansla på. Roligt var de också.
Helt värt att testa kan jag lova.
Idag är de firande av våra SM-guld hjältar i stan. Säger bara HV HV !
Men är en aning klyven om man ska åka in eller inte. Lär ju vara en j*vla massa folk över allt = Inga parkeringar.
Så får se om vi pallrar oss in.

På återseende <3

2 kommentarer:

  1. Råkade springa förbi din blogg på nätet och var bara tvungen att läsa när jag såg bullarna. Det är ju så gott! Önskar att jag bott granne med dig och det var mig du lånat mjöl av... då kanske jag hade fått smaka en liten bulle :)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Å va roligt att du sprang in på min blogg. Alltid lika glad blir jag=)
    Ja, de luktar så ljuvligt efter baket me. De luktar nästan än idag.
    Ja, de e ju en regel lite, den man lånar mjöl o diverse av får alltid en bulle eller fler. Grannar är allt bra o ha.
    Ha en fin dag !
    Nu ska jag kika in på din blogg.

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.