söndag 18 april 2010

Massa kul !

Oj, nu har jag massa att berätta. Har ju tyvärr inte hunnit med bloggandet nu under helgen. De har varit så himla mycket.
I blev det att göra klart trädgården i stort sett hela dagen. Jag brännde gräs medans Andreas la ut all matjord. Å de blev så fint. Nu är det bara gräset som ska så`s. I sommar har vi en fin ny gräsmatta på tomten.
Kvällen spenderade jag hos min mamma o pappa. Andreas var och spelade fotboll till halv elva på kvällen.
Gick hem vid 22 tiden o förberedde allt inför Tabergmilen. Vi startade kl 8:45 så man orkade ju inte fixa allt på morgonen. Vi skulle ju också hinna lämna Albin hos sin farmor. Han har sovit där inatt. Lilla plutten hade sovit ända till halv 10. Kan han inte göra de hemma. =)
Han hade iaf varit snäll hos farmor ändå att han 1 gång grät tills han var blå. Men han längtade nog efter sin mamma o pappa.
Efter vi lämnat han var det bara att traska ner till TSK för att börja gå milen.
Väskorna fyllda med mat o alkohol var det självklart inga problem att börja gå.
Det var en riktig rolig dag. De var ju iof lite kallt men när vi gått klart hoppade vi in i bastun. De va inte fel kan jag säga.
Sen var de bara att tända grillen. Premiärgrillningen ( Tyvärr inte med den nya grillen men förhoppningsvis kommer den nu i veckan) men gott blev de iaf. Alltid gott med grillat. Satt o drack o pratade, blev en riktig kanon dag. Lugn o trevlig. Tack alla !
Jag o Andreas vaknade kl 10 i morse, satte på Nyhetsmorgon. De va verkligen mysigt o bara ligga kvar i sängen. Fast längtade så efter Albin så vi åkte o hämtade han på morgonen iaf.
Albin o jag åkte iväg och fikade med Sofie o Sandra (kompisar) på Espresso House. Albin ville allt ta o visa upp sig för flickorna. De har inte sett han ändå att han är snart 8 månader. Men äntligen blev de av. Såg på Albin att han allt flörtade med Sofie o Sandra. Sofie bor i GBG så hon hade kommit för att hälsa på lite.
Alltid lika roligt att träffa dom. Blir för sällan men destå roligare när man ses.
O ikväll blir de bara att mysa med familjen. Kanske få äta lite bakisgodis =)
Hoppas alla haft en fin helg !

På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.