onsdag 6 juli 2011

Gränna

Idag har jag o Albin haft en heldag i Gränna hos kompis Anton o mamma Malin i deras husvagn.
Måste säga att Gränna camping är en himlans fin camping. Det är som Smålands västkust Gränna.
Campingen ligger ju precis vid Vättern så det är riktigt fint. Mysigt att komma iväg på en liten mini-semester bara för en dag. O vädret hade vi med oss framåt eftermiddagen.
Vi kom runt 10 tiden o gick ner till vattnet för att kasta lite sten. Det är ju Albins roligaste syssla, Antons me såg man. Det är något med stenar o vatten som är riktigt roligt. Mysigt att vara vid vattnet o kasta sten för oss också. Sånt man själv också tyckte va kul som barn.
Efter mys vid vattnet gick vi till husvagnen för lite fika. Jag hade med mig rabarberpaj o vanliljsås som vi smaskade i oss. En riktig sommarpaj. Gott är de !
Efter lite vila o mat åkte vi upp till Gränna "city" för att småkika i butikerna.
Vi kikade in o tittade på polkagris bakning. Något barnen tyckte va intressant.
Kan nog varit så att de såg att det var godis därför det va roligt.
Fick självklart med mig polkagrisar med mig hem. Måste man när man varit i Gränna.

En riktigt härlig sommardag i Gränna fick vi. Med trevligt sällskap o massa bus. Både jag o Albin är bog riktigt nöjda över dagen.
Får åka till Gränna mer i sommar tror jag allt. Pappa Andreas vill ju me dit. Då ska vi nog passa på att åka till Visingsö me.
Nu sak jag nog njuta av en liten polkagris efter en heldag i solen.
Mys i soffan resten av kvällen gäller.




På återseende <3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.