torsdag 7 juli 2011

Loppis

Blev ännu en utflykt idag me. Vi var 4 mammor som var på utflykt.
Vi åkte till en Loppis i Tenhult ( som ligger 1-2 mil från Jkpg ) Loppisen har öppet varje dag hela Juli i ett stort ridhus. Det var jätte stort o jag blev förvånad hur mycket grejer det faktiskt fanns. Men tyvärr inget som lockade mig. Blev inget att ta med hem.
Vid ridhuset hade de lite hästar o getter. Albin blev som galen när han såg dom. Att han verkligen älskar djur. De hade lite hästridning för en liten slant o självklart ville Albin rida. Jag trodde inte han skulle våga när det väl gällde, men gud att han ville.
Han blev så ivrig att han knappt kunde vänta till kompis Noel hade ridit klart. han hade tagit på sig hjälmen långt innan de var hans tur att rida. Så otroligt söt va han. O jätte duktig. Han red utan att hålla i mig tillslut. Han var så duktig att han håll i sadeln.
Vem vet kankse blir ett litet häst proffs?!

Efter all aktivitet åkte vi alla för lunch o en tur inne på EKO hallen. Blev heller inget skit att ta med hem. Det jag ville ha var slut. Riktig billig utflykt denna dag.
Inte helt fel. Allt behöver ju inte kosta =)
Ännu en trevlig dag slut. Snart är det sängen som väntar.




På återseende <3








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.