tisdag 26 juli 2011

Tranås

Igår var vi som sagt i Tranås på lite utflykt. Jag , Albin o min mamma.
Det var mycket större än vad jag hade trott. Fanns ju en massa mysiga affärer. Roliga affärer som inte alls finns här i Jönköping. O då är Jönköping större.
Så det var kul o åka till Tranås o kika.
Blev inte så jätte mycket shopping för min del. Men lite fick jag allt med hem.

Efter att vi hade ätit å tittat igenom "stan" i Tranås begav vi oss vidare till Lekeryds kiosken för en god o STOR glass. Den va super god. Marängo hette den o hade små maränger som topping o glass o sås. Riktigt smaskig. Albin älskade de små marängerna iaf.
Vi skulle kika in en inrednings affär som vi hört talas om som ska finnas i Lekeryd. Men hittade den inte. Någon som vet var den kan finnas i den lilla byn Lekeryd ?!

Mätta o fulla av glass åkte vi till Tenhult för att titta i Butiken i Tenhult.
Jag har ALDRIG varit där. Alla pratar nämligen om den att de är så mycket fint.
Men jag tyckte inte de hade så himla mycket fint denna gången. Men det var roligt att titta in. Får åka dit en annan gång o se om de har mer denn gången då.

På kvällen var både jag o Albin trötta. Så det blev lite bus o sen sängen.
En skön slappar kväll.



På återseende <3









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.