torsdag 14 juli 2011

Rensa fisk

Idag fick jag göra lite mansgöra ( de tycker jag det är lite iaf )
Fick ta hand om 3 gösar som grannnen hade fångat o rensa de slibbiga firrarna.
Men det var faktikst inte så farligt. De va inte alls mycket inävlor i skit i gösen. Är det bara gösen som har så lite inälvor?? =)
När vi var små så var vi alltid med o rensade fisken vi hade fångat i stugan, s¨som lite gädda o skit. Men jag har för mig att de har massa med inälvor o skit. Så detta var ju nästan inget.
Jag slet medans grannen stod o asgarvade bredvid. =)
Jag har fikat där så mycket nu på senaste så fisken fick bli en liten TACK gest till henne. Tack för allt gott fika !!

Nu måste jag sluta här så jag kan titta på min härliga Ernst !



På återseende <3






Albin o Leah busade för fullt i fisk lukten =)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.