onsdag 24 augusti 2011

Prins nr 2


Nu har äntligen våran andra prins kommit till oss.
I måndags den 22 augusti kom han till världen kl: 10.29.
Han vägde 3810 gram o är 50 cm lång. En riktig fin liten kille.

Allt gick jätte bra.
Värkarna började på natten runt 3-4 på natten. Så jag gick upp o ner från sängen till o från. Man kan ju säga att värkarna känns verkligen. =/
Men runt 5 tiden va de täta så då ringde jag förlossningen o de sa att vi kunde komma in.
Ringde min pappa som kom hem till oss för Albin. Han var här på 2 sekunder .
Runt 6 tiden åkte vi in , o jag skrevs in runt halv 7.
Då var värkarna riktigt starka. För fy sjutton att man vet att man lever när man ligger där i salen med täta värkar.
Jag fick lustgas , men det är verklige något jag inte "kan" ta. Det funkar inte alls på mig. Jag kan inte andas in de samtidigt när man har så himla ont.
Så fick en Spinal bedövning ( ryggbedövning ) de va skönt. Ändå att värkarna kändes starka.
De är var ju bara att kämpa på. Efter 2 minuters krystvärkar kom han ut till oss 10.29.
En underbar kille med massa hår. De förvånade oss för Albin hade ju inte alls mycket hår när han föddes.


Underbart söt o fin är han. O Albin är en stolt storebror. De kommer få roligt framöver


Nä, nu hinner jag inte sitta här mer. Dags för mat tycker "bebis"



På återseende <3








2 kommentarer:

  1. sån liten goding, han ser ut att vara SJUKT lik Albin! :) Grattis! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis ännu en gång! Mysigt med en liten bebis igen! Man glömmer ju så fort.. Han är jättefin! Kramar till hela familjen!

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.