måndag 6 december 2010

Julgodis

Gårdagen ( Söndagen ) var en lugn o skön söndag. Bara slappade o hade de mys. Precis så en söndag ska vara. Skönt att vila upp sig innan en ny vecka börjar.
Men dagen idag har varit full ös.
Jag o Albin åkte på f.m till Åsa o Wilton för en massa god julgodis o lussekatter bak. Vi behövde mer lussekatter här hemma blev inte så mycket från i fredags då vi bakade med min familj.
Men jag o Åsa testade våra färdigheter o slog ihop en sats med lussebullar. Att det blev bra. Smidigt som tusan. Degen blev perfekt o den jäste perfekt så vi kunde sen göra våra lussebullar. Wilton älskade degen. Albin var väl sådär men me ville de vara lite till o från. Albin fick för sig att han skulle sitta på bordet o baka. Så de va ju klart han fick de. =)
Fast han ville bara pilla på mjölet på bordet. Vi hann göra alla våra lussebullar innan barnen tröttnade. De går faktikst riktigt bra iaf att baka o stöka med barn.
Julmusiken var på här med för fulla muggar. Finns en jätte bra web radio som bara spelar julmusik julradio.se. Testa den. En perfekt kanal till julstöket.
När barnen låg o sov passade vi på att göra Rocky roads. Gud vilket smidigt julgodis. Också något ni måste testa. Tog oss bara 5 min att röra ihop den. O guuuuud så goda de blev. Så nu har jag ännu mera att bjuda på till jul.
Det var jätte kul o mysigt att julstöka idag med barnen o Åsa. Kankse man ska göra de också till en tradition. =) Vi gjorde ju de så himla bra idag. Får nog styra upp något med Åsa varje år. =)
Mmmm, känner på mig att denna jul kommer bli toppen.
Har hunnit med o tränat en sväng idag me. Jag har allt varit effektiv idag. Nöjd får jag vara o luta mig tillbaka i soffan tills sängen kallar.


Rocky roads
Ingredienser
12 kakor
600 600 g mörk kvalitetschoklad 70 %
2 2 påsar dumlekola
2 2 nävar mini marshmallows
3 3 dl salta jordnötter
1 1 dl skalade pistagenötter

Annons:Annons:Annons:Gör så här
1. Smält chokladen på låg värme i vattenbad (i en skål över kokande vatten).

2. Blanda samtliga ingredienser.

3. Fyll smeten i en plåt, cirka 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

4. När kakan har stelnat, skär upp den i stänger.















På återseende <3










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.