måndag 13 december 2010

Jultomten

Här i Taberg bor jultomten i en gammal jaktstuga i skogen.
Det är nämligen såhär att varje år går vi o min syster m barn o min mamma o pappa o min farbror m familj o mamma o pappas vänner o träffar tomten.
I lördags var det dags att få träffa tomten innan han kommer till oss i jul igen.
Denna gång hade de gjort en jätte fin överraskning. Det stog en häst utklädd till ren o väntade att få "skjutsa" oss till tomten. Vi åkte med snowracer efter. Super kul !
Tomten väntade glatt vid sin tända brasa vid stugan.
Albin var lite skreptiskt i början men sen gillade han nog allt tomten. 'Det är verkligen en super mysig o jätte rolig tradition för oss o våra familjer. Hoppas den aldrig kommer försvinna. Jag kommer hålla i den sen. De ska jag lova. Till mina barn barn o allt.
Barnen får alltid en chokladtomte av tomten. Än så länge har Albin inte fått smaka på sin. Stackarn.
Mamma o pappa hade med sig en stor "panna" som de stekte pyttipanna till oss alla. Också en sån grej som gör grejen så mysig. Sen är det såklart pepparkakor o lussekatter o glögg till fika.
Kan det bli mer julkänsla än detta. Nu är jag nästan verkligen redo för julen.



På¨återseende <3










1 kommentar:

  1. Vilken mysig tradition! Supermysigt ser ni ut att ha det! Vi funderade också på att göra något sådant i år med familjen. Det är ju aldrig för sent att börja med nya traditioner, så det måste vi nästan göra! Kram

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.