söndag 6 mars 2011

Helg mys

Denna underbara dag avlutades med en riktig lyx helg middag. Eftersom vi inte varit hemma alls mycket i helgen så gjorde jag en riktig lyx kvällsmat.
Det blev tom förrät o hela faderullan.
Jag gjorde getost med honung o cayenne på rostbröd. Det är så sjukt gott o sjukt enkelt. Ta bara en President getost. Dela i 1-2 cm tjocka skivor. Stek brödet med smör i panna, lägg på plåt o lägg getosten på, ringla lite honung över getosten o strö lite cayenne. Ca 5 min i ung. Sen ringla lite honugn till.
Mmmm, servera !! Det är SJUKT gott ni måste testa de.
O så gjorde jag Heta Räkor till huvudrätt. Också en mumma rätt. Hojta till om ni vill ha recept.
O nu till "efterätt" blir det blåbärs crumle som hela familjen bakade tillsammans. Andreas kom nämligen precis in i baket. Så vi alla hjälptes åt.
Detta är en underbar kväll o dag. ¨
Dagen kommer också avslutas med en bastu nu när Albin snart har lagt sig o sen lite ostbågar. Skit i om de e söndag. För oss är det lördag =)
Hoppas ni alla har haft en lika fin dag som jag.



På återseende <3







4 kommentarer:

  1. JAg vill gärna ha recept =)
    Flyter osten ut eller är den så på mackan? Du får gärna bjuda på det nån gång för det ser jättegott ut =)

    Och Albin har värsta fräna tröjan ju! Ascool =)


    Hoppas ni får en fortsatt trevlig kväll!

    Kyss från Emilia

    SvaraRadera
  2. Aaaa, de är sååå gott. Då lägger jag ut receptet på Heta räkorna snarast. =)
    Ja, den flyter ut lite grann. Men mmmm den är så god.
    De ska jag allt bjuda på snart. Tänkte vad ni alla gör i veckan. Kunde ju inte var me i fre =(
    Jaaa, visst e denm frän. O han passar så fint i färgen.

    Massa kram från oss <3

    SvaraRadera
  3. Jag vill också gärna ha receptet! Det lät väldigt smaskigt allt som ni hade gjort! Måste prova de där mackorna! De lät riktigt goda! Och jag som ligger i sängen och är jättehungrig och inte har ätit på 12 timmar.. :/ haha. Hur går det med pysslandet förresten? Gjort någonting med trycken?! *nyfiken* Hoppas allt är bra med er. Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja det var himla synd att du inte var med!
    Vi åker till fjällen (WEHO!) på söndag annars har jag inget planerat. Det vore kul att ses =)

    Kyzz
    Emilia

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.