lördag 26 mars 2011

Stressa ,stressa stress !! Men snart drar vi

Helt otroligt vad man stressar upp sig när man ska var iväg en längre tid. Inte nog med att man ska planers,tvätta, packa , TÄNKA o städa o allt vad man ska göra så ska man ju packa till en liten person till.
Då måste man tänka väl så man inte glömt något viktigt. Men som sagt vi är ju i Sverige så det är ju inte hela världen om man nu skulle glömma något litet här hemma.
För imorgon drar vi ju som sagt till Sälen !
Det ska bli så himla härligt o mysigt o skönt o bara slappa o njuta dagarna långa. Men förhopningsvis en MASSA sol.
Vi åker alla i samma buss upp så nu idag har vi packat bussen klar så det är bara att fara iväg imorgon. ( Säger man nu , imorgon kommer vi komma iväg 1-2 timmar senare än planerat, som vanligt )
Jag har tom jobbat idag. Ändå att man inte riktigt kändes att det var något man skulle hinna med. Men måste man så måste man.
Så fick åka runt där på jobbet o tänka på allt som skulle med, om allt vad med, o om jag hade glömt något. O än så länge tror jag nog att jag har de mesta unde kontroll.
Ett litet kontroll-freak som jag är så måste allt vara som jag vill ha det när man ska iväg.
Huset ska vara tipp topp o städat när man åker. Det menas med dammat, dammsuga, städa toletterna, disken ren o klar o allt annat så huset är rent o fint när man kommer hem. Jag har en sak kvar o de är att bädda sängen ren innan man åker.
Finns inget skönare när man kommer hem o sova i nya lakan.
O nu har jag precis gjort äggmackorna till fukosten så nu är fukosten packad o klar.
GUD !!, Det låter ju här som jag är helt galen. Men jag tror nog de flesta av er kan känna igen sig i allt detta som ska fixs o donas när man åker iväg. Eller ??!
Annars kanske man är lite smått för mycket kontroll-freak. Det kan jag erkänna. O speciellt om man frågar man sambo.
O förresten inte nog med detta med jobb o packning o allt så hann vi med ett kalas. Så det är vi nyss hemkommna ifrån.
Andreas mamma fyller imorgon !! HURRA HURRA till henne !! Så det blev ett kalas på moset me.
Så nu är jag hell slut. Ska bädda mina små sängkläder o sen sova som en stor stock.
Hoppas veckan kommer bli kanon o vi kommer ha super trevligt.
Jag hälsar er alla en kanon helg.
Nu blir det ju inget bloggande på en vecka. Tyvärr !! =( Känns rätt vemodigt o tomt. Men hoppas ni tittar in igen om en vecka. Då ska ni få se allt gottit vi gjort.



På återseende <3





1 kommentar:

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.