tisdag 8 mars 2011

Mango chutney kykling





Ännu ett gott recept kommer jag mer idag.
Detta är allt en riktig smidig maträtt som jag gjorde idag för första gången.
Hela familjen tyckte verkligen om de.
Detta är också en rätt som passar kanon till bjudning o hemma. Den va faktikst lite lyxig den me.


Mango chutney kyckling: 4 pers


4-5 kyckling fileér

2-3 dl grädde

1 röd paprika

1-2 dl mango chutney ( smaka av efter smak )

1/2 tsk sambal olek


Stek kyklingen lite gyllenbrun. Hacka paprikan o lägg i en stund i pannan med kyklingen.
Vispa upp grädden till en fluffig konsistens. Vispa ner mangon o sambal oleken.
Sen är det bara att lägga ner kyklingen o paprikan i en ugnssäker form , bre sedan över grädden.
Sen in i ungen på 225 g i ca 10 min. Till grädden har fått en gyllenbrun hinna.
Serveras med ris.

4 kommentarer:

  1. MMMm det lät gott! Ska nog testa det i veckan =)

    Det är så kul med lite nya recept! Det blir ju att man gör samma mat hela tiden för det är så svårt att komma på nytt!

    Kyss /Emilia

    SvaraRadera
  2. Tycker att du borde skriva vem som är hjärnan bakom denna utsökta rätt!! :) Petra!!

    SvaraRadera
  3. Hihi !! ja jag försökte få int det på ett snyggt sett i inlägget men det passade sig inte riktigt. Men du är verkligen hjärnan bakom allt ( nu vart din hjärna är ) **haha** Nä , fina Petra det var ett mycket gott recept du kom me <3

    SvaraRadera
  4. Åh, de här mumsiga ska jag äta ikväll =D

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.