måndag 7 mars 2011

Underligt

Albin o jag har varit hemma idag från dagis o jobb. Han har fått så himla undrérliga utslag på i stort sett hela kroppen. Han har på ben, armar, händer, fötter o igår såg jag att han fått på tungan. Jag ringde men de kunde inte alls säga va det var. Men idag har vi haft hembesök av distrikt sköterskan i huset. Snacka om service. Fattar inte riktigt varför de blev hembesök men kan tänka mig av smittorisken. De trodde vattkopper men de var det inte , o så nämde de mul-klöv- sjukan ( fast den heter ju inte så på oss människor ) de heter Höstblåsor eller något tror jag. Men de visste inte heller va de va. O så sa de att 90 % av alla utslag vet dom faktikst inte va det är för något. Vi skulle iaf hålla utkik om de blossade upp mer. Han mår jätte bra annars. Så de är ju konstigt.
O vi har inte blivit smittade alls. O han har lekt med kompisar o vi alla har varit o pussat o allt men ingen smittad. Så vet i sjutton.
Iaf det blev ju o vara hemma idag. Så Emelie kom hit o lekte med oss. Hon hade verkligen med sig något som gör dagen exgtra lyxig. Hon hade med sig ost o kex. Bara sådär mitt på dagen. Det var super mys. Så när Albin lagt sig blev det te o ost o kex o de goda muffinsarna vi bakade igår.
Fint va de !
Nu sover Albin så gott o jag ska slappa i soffan. Bara titta på tv o njuta.


På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.