torsdag 21 april 2011

Påsk fint

Nu har jag äntligen påskpyntat. Men detta året blev det bara lite lite pynt. Jag har verkligen inte hunnit med eller orkat att ta ner påskpyntet som ligger uppe på vinden.
Men sen kan jag också erkänna att det påskpyntet som jag har haft innan är inget jag nu igentligen vill lägga upp. Men jag får nog ta mig en titt i lådan uppe på vinden imorgon för att se vilket pynt jag kan med o slänga.
Andreas får dra upp sig på vinden.
Jag o Albin var iaf ute o gick en liten bit för att plocka oss påskris. Albin har fortfarande hög feber men det går ju inte heller att sitta inne hela dagen när det är så varmt ute. O Albin blir gladare av att vara ute med.
Så det var nog bara gott för honom.
Sen kom vi hem o pysslade lite med riset.
Jag gjorde en stor bukett med ris o svart/gråa fjädrar i. O sen gjorde jag 1 liten bukett med som jag satte i blommorna ute på trappan. Måste ha lite pynt ute med. Det är ju de alla ser.
O så gjorde jag en stor bukett som jag hängde lite rosetter i me o fjädrar så klart o hängde den upp o ner i min stege. Tyckte det blev himlans fint. Allt passar verkligen i den dära stegen.
O så gjorde jag ett litet "fågelbo". Det fick bli som det blev. Men den blev rätt ok iaf, lite fjädrar o chokladägg i såklart.
Nu är hemmet lite präglat av påsken. Nästa år får jag nog allt ta o bättre mig med påskpyntet.




På återseende <3








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.