onsdag 13 april 2011

Sanering

O fy tusan vilka dagar vi haft dessa första dagar på veckan.
Våran lilla Albin har spytt konstant sen i söndags. Han verkar verkligen ha åkt på en riktigt ordentlig maginfluensa. =(
Jag tror han kan ha spytt nu upp till 17 ggr o säkert bajsat X antal ggr.
Usch, det är verkligen jobbigt att se sitt lilla barn vara så dålig. O så ledsen blir han när han spyr.
Plus att varje gång har han fått ställa sig i duschen efter varje gång. O hur roligt är det kan man själv tänka sig. men man måste ju. Stackar liten !
Igår var vi uppe på Barn akuten men Plutten. Han hade verkligen inte ätit sen i söndag morgon. O knappt fortfarnade idag har han ätit så mycket. Men han är på bättringsvägen idag iaf. Piggare o vill leka lite iaf. Annars har han skön legat i soffan o bara vilat hela veckan.
Nu hoppas jag att han får behålla den lilla mat han fått nu i eftermiddags. Snälls snälla !!
Jag har nu slängt alla sofföverdrag in i tvätten. Albin spydde på den sista sittkudden idag så det var nog dags.
Så nu blir soffan snart som ny igen. Ett plus i kanten var att man fick tummen ur o tillslut tvätta soffan. O dammsugat o klar är den me.
O tvättmaskinen har nog gått i ett med en MASSA spykläder/täcken/kuddar/ min goa värmefilt, ja allt man kan tänka.
Så saneringen är på sin goda väg. Det är ett scho att ha denna hemska sjuka i sitt hus.
Nu hoppas jag att Albin vaknar pigg o frisk imorgon. Min älskade plutt !!




På återseende <3





Snart ren o fräsch !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.