torsdag 2 september 2010

Adelövs Marknad

Det blev en solig dag att strosa runt på marknaden.
Vi kom till Adelöv vid 10 tiden. O GUD va mycket folk det var då kan jag säga. Vi fick parkera riktigt långt upp ändå att vi kom så "tidigt".
Både Emila o jag hade ju med oss varsin barnvagn ( inte så uppskattat av en del j*vla surkärringar/gubbar, Usch att de kan me ).
I början trodde jag att jag skulle få krupp. Vi kom knappt fram bland allt folk, men tillslut flöt de på riktigt bra tyckte vi.
Albin tyckte om att titta på allt folk de första 2 timmarna sen tröttnade han så vi fick gå o titta o stroa runt på tivolit en stund. Sen somnade han så gott tills vi åkte hem. Han är nästan jämnt smidig att ta me. Han är så duktig min lilla son =)
De fanns så mycket knallar. De säger att det är ca 400 knallar o ca 40 000 besökare på denna marknad. Att de kan man kolla stor folksamling.
De är tyvärr mycket samma saker överallt, men något hittar man alltid.
Vi köpte faktikst rätt så mycket ätbart. Som 3 korvar vi delade på, o så köpte jag lite naturgodis m.m, en super cool polis tröja till Albin, o lite änglar m.m.
Självklart kan man ju inte missa de super goda "marknads-remmarna", inte heller cocos toppar. Dom köpte jag bara till Andreas för jag vet att han älskar dom.
Om han fick äta så mycket han ville så skulle allt vara slut efter han kommit hem från jobbet.
En mycket trevlig utflykt för oss mamma lediga tyckte vi. Vädret var ju helt perfekt.
Vi var hemma runt halv 15 tiden så det tar allt ett tag att gå runt o kika.
Trötta o sega som man är nu efter en hel dag blir det bara att sitta o glotta i soffan resten av kvällen.
Imorgon är det dax för kalas för Albin så de gäller va laddad. Det är mycket att stå i imorgon.
Göra den fin fina tårtan som jag ska försöka testa mig på. =)
O förberad dukning o mat o allt.

På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.