fredag 3 september 2010

Släktkalas

Har precis fixat oining allt efter Albin 1 års kalas för hela släkten. Eftersom det är kalas har man ju fram fin glasen o kaffekopparna som INTE går att diska i diskmaskinen. Pju, de är ju sådör smidigt. Men nu är allt diskat o jag kan sitta i soffan efter kvällens kalas.
Han fick en massa paket idag me. En sandlåda, massa sandleksaker till den såklart, en jätte rolig o VÄLDIGT hög barndbil som han redan älskar ( mamma me än så länge ) , o cd skivor att dansa till, en målar grej från IKEA en sån där man har en stor pappers rulle på som man drar ut o målar på, ja han fick en massa annat. Han var jätte nöjd.
Han älskar redan sin snadlåda för den satt han o klättrade på hela kvällen. O då är den inte ens uppsatt. Han kommer tycka att den är super kul att leka o gräva i sen. Mamma o pappa me tror jag =)
Jag stod ju o bakade hans tårta j*vligt kan jag meddela. Den va INTE enkel att fixa.
Försökte på mig den dan Fåret Shuan tårtan men hittade inget får så det bidde en Bondgårds tårta istället.
Klar blev den men inte det minsta som på bilden ( som vanligt ). Med all den där "sörjan" ( buttercream) som är ovanpå blev tårta väldigt väldigt söt. Faktikst för söt så den blev ens inte god = ( . Snacka om tråkigt när man stått o fixat o donat i flera timmar.
Men men Albin tyckte om den iaf. Han var dö trött innan tårtan kom därför han har pyjamas , men efter tårtan blev han som en duracell kanin.
Men nu sover han så gott så gott.
Snart jag med jag är helt död efter allt pysslande idag. Så nu blir det snart sängen för mig.
Imorgon är det ju Berget dag. De som inte vet är det en liten by-fest med aktiviteter o uppträdanden o lotter m.m som finns här nere i Taberg centrum. Det är alltid första lördagen i September. Så imorgon är det dax för 25 året.

På återseende <3





2 kommentarer:

  1. Det är alltid lika roligt att läsa din blogg Therese. Kram från brandbils Therese

    SvaraRadera
  2. Hihi !! Lika kul o veta att du läser den. =)
    Albin älskar sin brandbil. Man kan ju säga att den hörs bra. =)
    // Kram kram

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.