söndag 19 september 2010

Svamp Svamp Svamp

Dagen började med en 3 timmar lång promenad med Lisette o hennes hundar o mamma o pappa. Vi skulle ut i skogen för att leta svamp.
Ooo, oj oj oj att vi hittade svamp. De va helt sjukt. De fanns överallt. Jag hittade iaf Smålands största kantarell. Den bara lös långt in i skogen o ropade på mig. Självklart tog jag den o stoppade i min stora kasse.
Sen blev det bara mer mer mer.
Men det blev inte så många kantareller utan de blev en massa trattkantareller. De som är mindre o mer bruna. De går lika bra med dom. Men måste erkänna att gul kantarellen är snäppet vassare. Den bara ser godare ut på nåt sätt.
Pappa har verkligen sina speciella svamp ställen. De va ingen stig vi gick på kan jag säga utan mitt i den mossiga skogen. Super mysigt. Vi satte oss o fikade en lång bit in i skogen. Mycket mycket trevligt.
Lisette var helt tagen av all svamp vi hittade. Hon kommer nog gå o plocka svamp massa nu när hon fått smak på de.
Men man blir verkligen glad när man hittar så himla mycket svamp.
Jag bara tjattar o tjattar om hur mycket svamp vi hittade men jag har faktikst aldrig sett så mycket svamp.
Vi fick nog 3 halvfulla ica kassar med oss hem.
Nu ska vi kika på Farsan sen kommer jag o Andreas somna skönt.

På återseende <3



1 kommentar:

  1. då ser jag fram emot att bli bjuden på en god svampmacka snart!! =)hörs i morgon kram malin

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.