söndag 10 oktober 2010

Höst

Vilket underbart väder man fick denna söndag.
Nyss hemkommen efter en promenad till stugan med nästan halva släkten. Jag , Albin, pappa , min syster med familj o farmor o farfar. Super mys !
Vi grillade korv o trivdes i stugan o solen. Fixade lite höststädning med klippning av gräs o lite rabbat rensning. Fast kan säga att jag faktikst inte gjorde något. =)
Men de gjorde inget för de gick fort iaf.
Jag måste ju orka städa våran trädgård me. Det får vi nog ta o göra nästa vecka eller om vi ska göra de nu i eftermiddag. Det är faktikst roligt att höst städa tycker jag. Göra fint till sommaren som kommer efter att all snö sen tinat bort.
Sätta "vinter/höst" blommor i krukorna o göra fint.
Det är faktikst underbart att ha hus. En del säger att det är så mycket att göra hela tiden, själva grejen är att man tycker det är roligt när det är sitt eget som man ska göra iordning.
Eller va säger ni som har hus ? Håller ni me ?!
Tycker ni det är roligt att höststäda o fixa i trädgården eller är det värsta ni vet ?
Jag tycker det är härligt o vara ute över huvudtaget. Man är tyvärr ute för lite. Får nog bli ändring på de. Speciellt i detta väder är det kanon o vara ute.
Hösten är också en fin årstid ändå att det ofta regnar. Men den har sin charm som alla andra årstider.


På återseende <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.