söndag 24 oktober 2010

Pyssel

O de var så himlans roligt att sitta och pyssla igår.
Jag o Malin gjorde en massa fint. Hon hade varit o köpt ark med motiv, askar , o tändsticksaskar, pärlor o en massa fint.
Vi klädde askarna med pappers arken o pyntade med lite krims krams.
De blev verkligen super fina allihop. Verkligen nöjd.
Här ska de pysslas mer ska jag säga. Snart är det ju dags att börja med julpysslet. De två röda askarna är juliga. Det står God Jul o annat juligt.
Efter pysslet blev det att vi stannade. Det blev tacos o spel. En mycket mycket trevlig dag/kväll.
Andreas hade nämligen varit hos dom sedans 10 på morgonen då han hjälpt till att lägga deras klinkers golv. Mycket fint blev det.
I tisdags gjorde jag äntligen Albins egan "mini" pekbok. En bok med fint papper o kort på han o våran familj. Laminerade den på Öppna förskolan så nu håller den i evighet.
Jag var hos min syster med Albin o busade medans de jobbade.
En riktig kanon lördag blev de. Jag blir ju så lycklig av pyssel. Det är verkligen så roligt.
Idag blir det en skön o slapp hemma dag. Inget planerat. Skönt !
Regnet tillåter ju knappt mer än att vara inne o busa o leka.

På återseende <3




1 kommentar:

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.