måndag 30 maj 2011

Glukos

Nu äntligen har jag fått i mig min efterlängtade frukost.
Jag gjorde min såndär glukos(socker) belastning idag som man får göra om man är en tjockis som är gravid. =)
Då får man nämligen inte äta 12 timmar innan man ska dricka det där förskräckligt äckliga glukos(socker) vattnet. Det är verkligen vedervärdigt. Smakar något som man inte kan förklara hur det smakar.
Men kan sammanfatta för er att det smakar skit.
Sen måste man också sitta still i 2 timmar innan man gör ett blodfinger prov igen. Så det är ju inget spännande möte man sitter på. Man får inte åka hem heller utn man får sitta på MVC o titta runt på vägar o lite tidningar.
Nu är det iaf gjort o det är himlans skönt. Slipper man det på ett bra tag , eller så kankse det var sista gången. Men vem vet. Jag vill säkert ha en bebis till efter denna iaf =)
Jag gav mig en riktig lyxfrukost efter persen av drickandet. Köpte mig färska jordgubbar o goda frallor som jag ätit i stilla lugn o ro hemma.
Gott va de. O det var jag värd.
Nu ska jag nog göra lite nytta här hemma. Tvätt högen börjar likna ett berg igen.




På återseende <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.