tisdag 3 maj 2011

Källar`n

Idag har jag gjort något riktigt bra. Jag röjde hela källaren. Den är bara 11 kvm men det är just därför den blir så skitig fort. O denna gången var det VERKLIGEN galet smutsigt där nere. Men nu glänser det så fint efter dammsugning av ett x antal spindlar o torkna golv. Det är så man kan bo där nere nu, ( om man fick plats )
Nu är det tom nästan roligt att gå ner o tvätta.
Inte nog med städningen i källaren, nu är Andreas ute i garaget o röjer för fullt där me. Tyvärr så kommer det aldrig glänsa lika fint som källaren. Ett garage är ett garage. Men fint blir det iaf.
Det är så skönt o röja bort saker. O få nya utrymmen. Man får bara en skön o bra känsla.
Som tur var så fick jag en liten belöning efter mitt städande.
Jag, åsa o rebecca åkte upp till Tabergs topp o åt en god lunch. Men det va f*n inte gratis. SNINDYRT om jag ska vara helt ärlig. Inga lunch priser där inte. =)
Men gott är det ju alltid. Sen blev det lite kaffe drickande hemma hos mig innan vi alla hämtade våra barn på dagis.
Så nu ligger jag i soffan efter en fullspcäkad dag med värk lite här o där. Fogarna o ryggen är ju inte riktigt på topp.
Men därför är det skönt att man kan ändå ta allt i sin egna lilla takt.
Nu ska jag ligga i soffan resten av kvällen o vila upp mig o min rygg.



På återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.