söndag 1 maj 2011

Kosläpp




Nu är våren här. De spelade som vanligt orkester här på gatan. Då känner man verkligen att det är vår. Alltid lika härligt att vakna till de. Idag vaknade vi faktikst inte förrens de. underbara Albin !
O inte nog med vårtecken så är det det riktiga vår tecknet.
Idag får kossorna springa ut på bete. Det är kosläpp på gårdarna.
De enda gårdar jag vet är Tenhults Naturbruksgymnasium som har. De har sitt kosläpp vid 10 o 11 släpps de ut.
Sen finns det i Bankeryd den 10 maj. De hade sitt vid 18.30 har jag för mig på kväll.
Det tråkiga är bara att när det är så annonserat så är det säkert hur mycket folk som helst.
Är det någon som vet mer kosläpp ?? Där alla inte är ?
Ge mig gärna tips.




På återseende <3

1 kommentar:

  1. arlas hemsida har alla gårdar som har koutsläpp..

    vi var oxå i tenhult.. mkt folk o 6min senare var det hela över ;)

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.