tisdag 13 juli 2010

Blixter & dunder


Äntligen kom de ordentliga ovädret som vi väntat på.
Å så frisk o skön luften blev efter den ordentliga regn skuren. SKÖNT !
Blixtar är faktikst en riktig häftig natur kraft. Man kan sitta o titta länge. Men det ska igentligen vara mörkt när de blixtrar. =)
Men nu så hoppas vi på mera sol sol sol. Man ska ju inte klaga när solen kikar fram o värmer oss. Man blir ju fräsch på köpet me.
De sura är ju bara att man inte orkar göra ett smack.
Som staketet som väntar på att få målas en sista gång, o huset som behöver dammas o städas ordentligt.
Men de hoppas jag att jag ska små börja med imorgon kankse. Men jag lovar inte för mycket.
Nu när regnet gjort luften sval o skön så tvingade Åsa med mig på en spring runda.
Men gud va skönt det är efteråt. Så känner man sig lite duktig me. Bra att Åsa tvingade ut mig. För det är ju faktiskt lika skönt varenda gång man kommer hem efter rundan. Varför gör man de inte 7 ggr i veckan ?
Jo , för de är ju såååå jädrans jobbigt. Där har ni svaret.
Men nu blir det en välbehövlig slapp kväll i soffan , med mycket gott samvete.

På återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.