onsdag 28 juli 2010

Lille Bagaren

Jag har nog fått en liten söt bagare till son.
Visst är han för söt. Han är lite rädd för vispen när den går igång men annars älskar han att hjälpa sin mamma att baka.
Bakade en god silvia kaka tills när familjen Fransson/Sandberg kommer på 11 kaffe.
Han brukar sitta i sin stol o hjälpa till men nu fick han vara stor kille o sitta på bänken ( OBS ! Jag hade bra tillsyn )
Han ska nog få en liten spis i 1 -års present så han kan leka o baka själv. Vi ska ju göra ett lekrum bredvid köket i höst så då kan han laga sin mat medans mamma lagar våran mat.
Åååå , va söt han kommer va när han står vid sin lilla spis sen.
Kom precis in från en promenix i skogen med Albin. De var riktigt skönt o svalt. Jag gillar verkligen att gå i skogen. Mycket rofylligare än att gå på en tråkig asfaltsväg.
Ikväll blir det grillning i Husqvarna hos syster med familj. Jag ska ställa mig o baka igen. Erbjöd mig att gör en efterätt så de får bli en god äppelpaj. Mmmm. paj är ju såååå gott. Jag skulle kunna leva på paj. Alla olika sorters paj går att äta. Allt är gott.
Nu kommer nog 11-kaffet- gästerna snart.

På återseende <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.