söndag 11 juli 2010

Underbara kvällar

Igår hade vi en mycket trevlig kväll hos Åsa o Martin.
Ååååå, gud vilken god mat o efterrätt de bjöd på. Mmmm !
De är så man vill åka till dom i grilla varje sommar kväll här nu. Hon hade tom gjort 2 efterrätter. =) Så hon var på den säkra sidan. hon tycker nämligen att jag är kräsen. =) Men de är jag ju så klart inte.
Albin o Wilton är för söta nu. De ska hela tiden "bråka" om vem som ska ha gå-vagnen. Men det är ju ingen som ger sig så de går båda två tillsammans. De är för söttigt. Barnen somnade tidigt o gott. Nästan alla barn iaf. Men va gör de. Liam ville ju så klart vara med o titta påp fotboll o leka med oss så klart.
Vi gick upp till dom i den tropiska värmen. Det tar inte mer än 20 min men jag höll f*n på att svettas ihjäl på kuppen. Men väl framme tar man sig en svalkande öl o kvällen var räddad.
Det var en mycket trevlig kväll. Om det är sånt här väder hela sommaren vill man ju alltid ha långa o trevliga grillkvällar.
Så den som känner att de känner desamma är bara att hojta till. Det går alltid att styra upp fina goa grillkvällar.
Idag blir det minsta lilla rörelse i hettan. Kankse åka med någon till något bad eller om man tar stugan.?
Andreas jobbar idag me. Stackarn.
Men vi ska troligtvis spela minigolf på den nya mini golf banan uppe på Tabergs Topp. Ska bli kul.
För de som inte känner till Tabergs topp kommer en liten historia lektion.
Tabergs topp är en STOR bergs "klump" som ligger i våran lilla "by" Taberg. Förr i tiden var det en aktiv arbetsplats för många gruvarbetare. De sprängde en massa malm som sedan kördes vidare till något annat. Än idag kan man gå in i GRUVAN o titta på de stora chackten som är sprängda förr i tiden. Jag känner mig själv lite sugen att snart igen gå in o gå en liten guide tur i Gruvan. För den som vill har de turer.
Om nån är intresserad för en titt inne i Gruvan. Så kan jag hjälpa er =)
Å de höll jag på att glömma. De har en massa gott att äta o fika på Toppen me. =)
En stor turist attraktion här i Taberg. Massa tyskar o skit som kommer hit o vill titta o lyssna på lite historia.
Kan faktikst erkänna att det är lite ballt där inne i Gruvan.
Jag är iaf en stolt Taberg bo. Det har jag alltid fått höra på jobbet.
Så nu ska jag o Albin dra oss ut i värmen o gotta oss så länge vi orkar.

På återseende <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.