söndag 12 juni 2011

Liv o Kolifejs - Stadsparken

För andra året i rad åkte jag,Albin, mamma, Eddie, Theo, min momrmor upp till Stadsparken i stan för att vara med på Liv o Kolifejs.
Det är så himla mysigt att vara med på de. Super super mys.
Det är en tillställning som Jönköpings kultur ordnar. Det är massa roligt för barn, o faktikst oss vuxna me.
De har cirkus med cirkuskonster o olika nummer, olika teatrar vi kikade på Den fula ankungen, fiol spelning, allsång o en jätte mysig liten marknad som ska vara från 1910-20 talet. Det sälja gammeldags godis o bröd o det som de sålde förr i tiden på små marknader som karameller o brända mandlar m.m. Det är så man får en liten känsla av att vara tillbaka på 20 talet.
O självklart en massa annat. Albin älskade det verkligen. Han blev helt till sig av allt. Apploderade så gott till cirkus artisterna o vinkade glatt. Det är så härligt o se när han trivs o har så roligt.
Han var så trött nu ikväll att han bad om att få gå o lägga sig. Nästan en hel 1 innan vi brukar lägga han. Så vid 19:20 sov han som en stock. Skönt o hoppas han sover lika gott denna natten. Han älskar nog sin nya säng.




På återseende <3









2 kommentarer:

  1. Heeej Therese.. =) Jag brukar minsann läsa din blogg då och då. Känner igen hon med rutiga skjortan, är det din mormor?
    Tror hon brukar handla av mig.

    // K-son

    SvaraRadera
  2. Hihi!!! kul att du kikar in ibland :) jajemen, det stämmer. Det är min kära lilla mormor. Stämmer nog gott o väl att de brukar handla av dig. De bor i ho slätt:). // kram Therese

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.