tisdag 14 juni 2011

Svenska skogar

De svenska skogarna är nog något av det finaste som finns.
Jag, Albin o Svea åkte ut till Sjöhult ( en bit utanför Taberg ) o gick en liten sväng. Som jag sagt innan blir Albin så lycklig av att få vara ute i naturen. Speciellt i skogen.
Idag var det extra roligt när Svea var med o de busade ihop. Svea sprang runt för fullt o Albin var efter.
Där vi åkte ligger det en sjö o Svea badade ett antal gånger så Albin sa: "Bada,bada!" men det gick ju inte bada idag nu när det är kallt ute. Fast han skulle nog kunna bada för det. Han älskar ju de. Han kommer bada en massa i sommar. Stugan kommer bli vårat häng.
På vägen hem stod kossarna precis vid vägen. O jag kunde ju inget annat än att stanna så vi kunde gå ut o hälsa på dom.
De var för söta för alla kossorna kom fram till oss. Albin blev så glad att de kom så nära. Han ville röra på dom men det gick inte. De kom inte riktigt så nära.
Tur var väl de för kossor är lite skrämmande tycker jag efter att jag en gång blev jagad av ca 15 rymmande kossor för ca 5 år sen. =)
Nu blir det mys i soffan efter en underbar dag.




På återseende <3










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.