torsdag 16 juni 2011

Städdag




Idag är det torsdag o jag tycker det är en himlans bra dag att städa på . Nu menar jag inte att jag kan säga att jag tycker det är roligt o längtar efter torsdagen. Men torsdagen är en sån bra dag att städa på. Allt blir rent o fint till helgen. Man vill ju helst inte stå o dammsuga o skura en fredag eller lördag. Så torsdagar är som en liten städdag.
Men idag var det himla typiskt att det var torsdag. Solen skiner ju ute o ropar på en att komma ut o njuta i solen. Så lite då o då får man ta en paus från städandet en sån här dag. Man vill ju inte missa det sköna vädret när det väl kommer fram.
Dörren står fullt öppen så man känner värmen o solen när man är inne me.
Nu har jag kommit så långt i städningen att bara dammsugningen o torka golven återstår. Det vill säga det absolut tråkigaste o jobbigaste.
Skönt sen när allt är klart o man kan gotta sig resten av dagen o helgen.




På återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.