måndag 7 juni 2010

En stor dag

Idag har det faktikst varit en stor dag.
Albin kröp för första gången. Inte långt men han kröp allt. Han kröp som en liten apa. Inte vanligt knä-kryp utan han stödjer på ena benet o går med de andra.
Söta underbara Albin.
Kortet är från när Albin kröp för första gången. =)
O sen har han lärt sig att ställa sig i sängen.
Inte lika roligt som att han kröp idag men ändå ett stort steg.
De är ju inte så roligt eftersom de blir en aning jobbigare i krångligare att söva klätter djuret Albin. Idag tog det mig 1 1/2 timme. UNDERBART ! NOOOOTT !
Men man kan ju inte låta bli o skratta o le när han står där i sängen söt som en ängel o asgarvar när man kommer in o ska ta ner han till kudden igen,
Det är som att han är så lycklig att han kan ställa sig så han blir så glad när jag ser att han kan.
Idag tyckte jag de var LITE roligt att lägga han men det är ju för att de var första gången idag. Men jag kan ju lova att jag inte ler lika mycket om nägra dagar.Inte heller när Andreas inte är hemma för att han jobbar sent.
Albin har haft sina kompisar här idag me.
Wilton, Anton o Leah.
De blev en liten promenad idag innan fikat. De bjöds på raberberpaj som jag bakade i morse o negerbollar o björnbärsmuffins.
Åsa Wilton stannade lite längre o busade lite till. Sen var vi alla så trötta så de åkte hem o vi gick till sängen o vilade.
Busungen Albin var verkligen trött. Han sov ända till kl 17. Jag sov till 16.30 o sen pratde jag i telefon i ALbins öra nästan o han vaknade inte. Han var verkligen trött.
Men jag fick ju som sagt sota för att han fick sova så länge. =)
När Åsa var här fick vi ett litet ryck o möblerade om snabbt i Albins rum. O Åsa kom med en jätte bra ide som vi inte tänkt på innan. Å de blev skit bra.
Så nu kan jag faktikst lägga över Albin i hans rum med gott samvete för nu triv jag o då trivs han. Men ändå skär det i hjärtat att inte få somna med Albin vid min sida.
Så de blir nästa vecka vi tar in honom.=)
Nu blir det att pyssla lite med ALbin foton. SÄtta in korten i ramarna jag köpte i Ullared. Å sen ska jag bara mysa i soffan o somna tidigt.

På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.