söndag 13 juni 2010

Liv & Kolifejs

Idag har vi varit i Stadsparken i Jönköping.
Det har varit en tema dag som heter Liv & Kolifejs som varje år är i Stadsparken.
En dag som visar de flesta Astrid Lindgrens sagorna.
Så idag har vi lyssnat på musiken från de alla sagorna, kollat på Emil i Lönneberga, o köpt gott bröd på "gammaldags" marknad, precis som på den tiden Emil i Lönneberga utspelar sig.
Vi hade iaf tur med vädret lite. De regnade ena sekund o strålande sol ena så man ska inte klaga.
Vi hade picknick o allt gott med oss så vi satte oss i gräset o hade de jätte mysigt. VI vär där med min mamma o pappa, Linda m familj, o min mormor o morfar.
Kommer bli riktigt roligt sen när Albin blir lite större o förstår o uppskattar de som händer. Då kommer vi hitta på en massa roliga saker. Åka till Skara sommarland, High Chapparall o en massa spännande äventyr.
När vi var klara med Liv & Kolifejs åkte vi vidare till Andreas massa vid 15 tiden o åt oss lite middag somm oftast på söndagar. Alltid gott o slippa laga mat på helgerna.
En riktigt mysig dag än idag. Nästa år blir det ännu roligare för Albin på Liv & Kolifejs.
Såg den sötaste lilla lilla lilla shettlandponny idag. Ett litet föl o jag kan lova att den inte var större en en mellanstor hund. SÖT ! Syns tyvärr inte på bilderna hus liten den är. Ni får åka upp till Stadsparken o kika på den. Han var bara för söt.
Idag är en stor dag för Albin. Han sover i sitt egna rum för första gången.
Kan säga att det är ett stort steg för Mamma Therese me =/
Kommer sakna min lilla Älskling när vi går o lägger oss ikväll.
Hoppas han sover som en fin liten prins inatt i sitt egna rum. Annars får han komma in till mammas o pappas säng en liten stund =)
Än så länge sover han iaf som en prins.
Fick precis veta att jag stått o rensat de J*VLA ögräset helt i J*VLA onödan. Ringde till min farbror som är f.d trädgårdsmästare o han sa att ogräs bara är 1 årigt o de försvinner till nästa år. *** GGGRRR***
Tror ni man blir en aning sur.!?
Att Andreas skrattade o njöt den j*vlen. Han visste säkert om de men ville väl se mig slita lite. Han kommer få igen kan jag lova. Nån som har ett förslag ?
Kom gärna med de isf !
Men men nu har vi iaf en fin gräsmatta i år. Inget jobb är till förgäves.
Nu ska jag bara gå o ge Andreas lite stryk!!
Han fick gå o ge mig ett glas vatten nu iaf. Han ska f*an vara min slav året ut !

På återseende <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.