söndag 6 juni 2010

Världens bästa helg

Jag har verkligen haft världens bästa helg med min familj.
Allt har varit helt perfekt.
Vi började med att åka tidigt i fredgas morse för att hinna med en snabb sväng inne på Ullared.
Köpa lite strandgrejer till Albin så han inte skulle bränna sig. Så han fick ett strand tält, parasoll, filt, o en massa sand leksaker o en ny UV-dräkt. Han blev mycket glad o vi me.
Sen köpte vi lite annan skit. Jag köpte en ljol o en klänning. Sen blev de lite hittan o dattan som bordslöpare, tavelramar, en pool till Albin o en del annat. Eftersom jag var där nyss så blev de bara en snabbvisit o köpa lite roligt.
Tog oss bara 1-2 h inne på Ullared. Kändes helt lagom faktikst.
Sen bar det vidare till Halmstad för att checka in på hotellet innan 2. Halv 2 var vi framme. Checkade in snabbt som tusan o skyndades oss ner till stranden för att pressa. De var så skönt vid stranden. Kom ner till stranden halv 3 o låg o pressade till kl 5. UNDERBART !
Sega som vi var efter en lång o underbart rolig dag åkte vi hem för att gå ut o äta.
Gick in till Halmstad stad o letade efter en mysig resturang. O de hittade vi. God mat blev de me en trerätters middag. Mmmm !
Vi var så plätt-mätta så vi gick hem sega o trötta för att bara kolla på tv o mysa. O de kan man säga avv vi var trötta . Vi kom hem vid 8-9 tiden o Andreas somnade redan halv 10. Trevligt =)
Utvilade efter en skön natt på hotellet vaknade vi till ännu en solig dag.
O som alltid när de e sol älskar jag o Andreas att pressa pressa pressa. Ner till stranden för att bara njuta. Å de blev de. 6 h pressande senare var vi brännda o kände oss nöjda. Kan säga att Andreas blev en ANING röd. *haha*
Ett par kompisar till oss har husvagn på Hagön camping. Vi var bjudna dit för grillning. Åååå mmmm va gott de va. Hon kan hon !
Blev en underbart mysig kväll. Barnen somnade så gott o sa inget på hela kvällen. Så vi kunde bara njuta.
De blev en låååång o trevlig kväll ända till halv 1 på natten åkte vi hem. Brukar aldrig bli så sent men de va riktigt trevligt.
Idag söndag vaknade vi till sådär dissigt väder. Vi ville gå på stan men den var ju stängt så vi fick åka till Eurostop o kika lite iaf. O jag hittade min underbart söta Bull-body till Albin som jag så gärna velat ha. Att jag blev glad.
Visst e den så underbart söt ?!
Köpte en blomma till min gammelmormor eftersom vi åkte dit nu i eftermiddags när vi kom hem.
När vi var klara med kikandet gick vi ut o solen strålade o himmlen va blå. Så som alltid fort ner till stranden för nån timmes pressande. Blev iad 2 h innan de va dax att bege oss hemmåt till gammelmormors kalas.
Vid 4 var vi framme i Taberg vid stugan där vi firade gammelmormor. Fick lite raberberpaj. Alla var kvar men de gick fort. Så de gjorde vi me. Har ju haft fullt upp hela helgen.
Å nu äntligen hemma efter världens bästa helg. Det har faktiskt varit den mysigaste "semester". Första mys semestern med Albin. De har varit så mysigt.
Att sina barn förgyllen sina dagar.
Älskade Albin. Han är de finaste vi gjort <3
Nu blir de snart att lägga våran prins. Han är nog lika trött som oss efter denna helg.

På återseende <3






1 kommentar:

  1. Vad skönt ni verkar haft det=) Vega har också en bull body, Albin va fin i sin. kramkram från mig!

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.