onsdag 16 juni 2010

Gårdagen

Gårdagen hade vi verkligen fullt upp hela dagen.
Dagen började med fin besök av Emilia o lilla Mathilde o bäsitisen Wilton å Mamma Åsa.
Jag hann pyssla lite i trädgåden på morgonen innan de kom. Platerade min jordgubbsplantor som jag fick av Åsa för en vecka sen. De såg lite vissna ut men vi hoppas på att de tar sig i krukorna. De ser lite vissna ut men jag skulle bli glad om de tog sig. Jag köpte en Jordgubbsplanta på torget för 2 veckor sen å redan är det 6 goda små jordgubbar som "blommat" ut.
De var så fint väder igår så vi satt ute på altanen o njöt hela förmiddagen. Lilla Mathilde bara sov så sött medans Wilton o Albin lekte. Snart får Mathilde också vara med o leka. Om nån månad iaf. =)
Andreas kom hem vid 2 precis lagom till middagen. gjorde en super god kassler gratäng med ris i botten. Mmmm, mycket god.
Sen va det dags för barnen att åka hem o vila lite. Då passade jag o Albin också på att vila lite. De är ju så skönt med en eftermiddags vila ibland. Eller jag kan erkänna att jag vilar ofta med Albin. Mysigt o skönt o få vila ögonen en stund.
Vid 17 kom Frida, Markus o lilla Texas o Texas kusiner Kevin o Scott, o Sandra , Micke o Noel för att mysa med picknick medans grabbarna spelade fotboll. De var verkligen såååå mysigt att gå ner till fotbollsplanen med en picknick korg med barnen. Vädret var ju perfekt för de.
Albin åt smulor från filten som aldrig förr. Han lär blivit mätt =)
Sandra o Frida hade med sig en massa goda kakor. Sandra hade tom hemmagjord rabarber/jordgubbs saft, den var riktigt god.
Jag har tänkt mig göra fläder saft framöver. Ringde min mormor igår som alltid plockar fläder o sa att jag skulle följa med nu när de ska plocka flädern snart. De finns ingen godare saft en fläder.
Vi var inte hmme förrens 20 på kvällen så de va bara att lägga Albin i säng direkt. Men det fick Andreas göra för jag var så duktig igår att jag var ute o sprang med Åsa. En applåd till mig. Kan meddela att de var MYCKET jobbigare än vad jag trodde. Vi sprang "bara" 2.5 km men jag höll fan på o dö på kuppen. =) Tur att Åsa va där o puschade på mig.
Nästa gång eller näst näst nästa gång går de kanske bättre. Jag ska inte ge upp !
Nu måste jag ut i solen o sola innan den försvinner.
Dagens händelser bloggas ikväll.

På återseende <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.