tisdag 8 juni 2010

Regn, regn , regn = Svensk sommar

Man trodde att sommaren skulle stanna så underbart fint väder vi haft i helgen.
Varje år säger man att "Å, detta året kommer de säkert bli en fin sommar!"
De har jag redan sagt många gånger nu.
Men tittar man ut så är det säkert detta väder som vi kommer få "njuta" av i sommar.
Härligt härligt.
Vi åkte ju till bebisen i morse. Inhandlade goda frallor till de blivande föräldrarna Frida o Marcus o åt oss en mysig o god frukost tillsammans.
O jag blir verkligen helt till mig när jag får se nyfödda. Att de är såååå små. Bebis ( Texas ) som ändå vägde 4600 kg såg ut som minsta lilla bebis ändå. Så liten söt o nätt iaf. Han låg i min famn o tittade på mig med sina stora ögon. Han hade jätte fina stor ögon. Tror nog ögonen är Fridas o munnen me. Satt o tittade på korten jag tog idag o då ser man att han är väldigt lik mamma Frida. =)
Albin sov när vi kom ut men vaknade efter en stund o ville hälsa på bebis. Han var så söt. Tittade lite fint på honom. Nyfiken blev han när Bebis skrek. Då undrade han allt va det var förnån som pep.
Sen la vi dom på golvet jämnte varandra. O han var så söt våran Albin han verkligen fattade att Bebis var en liten bebis. För han var så försiktig när han klappade han på huvudet. Plus att man såg hur stor Albin igentligen är. Man ser ju inte de hemma då är han fortfarande en liten liten bebis för oss.
Ser ni så fint Albin klappa bebis=)
Undra hur stor han kommer vara mot Mathilde när vi träffar dom på torsdag. Hon vägde ju bara 2800 gram ( har jag för mig ) så Albin kommer va en jätte.
Albin o jag åkte upp till A6 för att fixa min nya trasiga telefon. Gick upp o va helt hundra på att jag skulle få lämna in den.
MEN ICKE !
Bästa fina snälla 3 gav mig en helt ny telefon. Att jag blev glad. Så nu har jag min fina nya rosa telefon att prata i. GLAD !
Sen kikade vi lite till o jag kunde inte låta bli att köpa en rosa mysig tunika som jag villat ha. Å de braiga va att de var 50 % rea. Bra Andreas va!?
Sen blev det till Ikea o köpa korgarna till Albins hylla i rummet. Slank ner tapetstickers som jag tittat på innan så nu hade de kommit in igen.
De blev faktikst jätte fint o mysigt nu i Albins rum. Bara rullgardinen o vanliga gardiner som ska upp.
Jag är så himla godis sugen nu. F*n att de bara är lördag. Vill ha godis nu nu nu. Kan man inte tycka att morot är godis eller nåt!
O de värsta är att vi har massa gott godis hemma som vi köpte i Ullared.
Så nu ska jag sitta här i soffan o sukta efter allt godis.

På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.