lördag 26 juni 2010

Midsommar firandet

Det blev fär en gång skulle en solig o varm midsommar. Man trodde inte det när man tittade ut på morgonen. Men när vi hade kommit ut i stugan så sken solen upp.
Så skönt å kunna vara ute utan att frysa o bli blöt.
Vi tom solade o badade. Ok, Jag badade inte men en del andra.
Albin doppade sina små fötter. Men jag tror han tyckte de va lite lite kallt. Men roligt.
Vi åkte ut till stugan o åt en god frallfrukost med hela släkten. Vi firar våran midsommar traditonellt med släkten i sommarstugan på dagen , sen brukar vi alltid åka iväg till våra kompisar.
Vi börjar som sagt med frukosten , sen eftr som solen sken för en gångs skulle la sig alla för att njuta o slappa i solen.
Mamma hade hittat på lekar fast vi hann bara leka 1 lek o Andreas vann.
Vi hann inte mer tills det var dags för potatis o sill lunchen. Jag tog köttbullar o ägg för sill är inget för mig. O självklart jordgubbar till efterrätt. Mmm, jag åt verkligen en massa. Men det är ju så sommrigt o gott med jordgubbar.
Vi tjejer gå alltid iväg för att plocka blommor till midsommar stången o kransar om man vill ha. Vi gjorde en fin liten krans till Albin. Han tyckte inte om att ha den på huvudet men söt var han iaf.
Vi han tyvärr inte att dansa denna gång =( för det var dags att åka iväg till Frida o Markus i Bondstorp. Där blev det grilla o trivas lite.
Kvällen rundade vi av vid 00 tiden. Lagom efter en hel dag med firande.
Midsommar är faktikst en "högtid" jag älskar. En så mysig midsommar som jag firat i alla år är en tradition att hålla kvar.
Nu middag hos Andreas mamma. Mmmm, va gott !!

På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.