måndag 14 juni 2010

Städ på schemat

Albin sov verkligen som en underbar prins i sitt nya rum.
Han vaknade nån gång på kvällen som han brukar göra, vi gick o la oss runt 00 tiden så då var jag tvungen att titta till mig pojk. Han hade ju inte sagt ett knyst på länge. Men han låg o sov i sängen som en söt liten prins. =)
Sen var jag inte inne hoss han förrens 4 o bara stoppade i tutten. O han somnade om till halv 7 o då ville han ha välling. O så somnade han om igen till kvart i 8. Trodde aldrig han skulle somna om själv så smidigt.
Hoppas hoppas att denna natt blir lika underbar som denna. Peppa peppa !!
Eftersom man sovit så gott inatt hade man mycket energi till att göra fint här i hemmet. Damma gjorde jag o fredags så de va redan klart.
Så de var bara att börja, toaletterna var i stort behov av en liten putsning, sen blev det dammsugning o torkning av golven.
Nu skiner huset som aldrig förr. O man är lika nöjd varje gång man städat klart huset. Huset känns så fint då.
Efter allt städande var man ju tvungen att vila sig så klart. Albin o jag gick o vilade i våran säng. Mys !
Så nu har vi vaknat pigga o glada för en stund sen.
Vilken skön dag. Ändå att den tillhörde städning.
Det är ju så tråkigt för man kan ju inte vara ute så mycket. Det regnar inte men de är blött i gräset så Albin kan inte sitta o krypa i de , o de blir så kallt efter ett tag. Himla sommar vart är du ?
Men nu ska vi iaf ut en stund innan kvällsmaten o titta på pappa när han sår gräs på våran baksida.

På återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.