söndag 27 juni 2010

Härliga sommar

Igår var det ännu en helt underbar skön sommar dag.
Sol fats lite moln. Men ändå ett kanon väder. De gillar vi. Åkte på middag hos Andreas mamma. Hon hade gjort jordgubbstårta till oss. De va så gott. Blev bara jordgubbar i mjölk på midsommarafton ju. Sen åkte jag själv till Ica Maxi för att inhandla kött o gottigheter till grill kvällen med Viggen o Malin. De blev en så mysig kväll. Åt massa gott grillat , jag gjorde en super god äppel paj ( ännu ett gott tips från Leilas bakbok) I LOVE HER !
Den heter " Granntantens - äppelpas " har jag för mig den hette iaf. Mumma blev den iaf. Man stekte äpplena i stekpanna med kanel o kardemumma, sen in i ugnen.
Säg till mig om ni vill ha receptet. Då lägger jag ut de utan problem.
Vi spelade spel o hade super mys. Drog fram grillen o våran infravärme o de blev varmt o skönt. De åkte efter 23 å då satt vi ute hela tiden.
O Malin bjöd med o Albin till en minisemester i Falkenberg tis-tors.
De ska bli mycket trevligt.
Idag har det varit 2 - årskalas för Eddie. Han fick verkligen en massa kul En hoppborg, poll, bilgarage m.m. Sen blev det att åka hem o sola sola sola. Å de blev det en stund iaf. SOmnade tom i solen. GÖr jag aldrig. Gott var de iaf.
Vi åkte ut till stugan med Andreas bror o Linda för lite fiske. Vi fick en liten liten abborre på 1 1/2 h fiske. Men det blev den goda äppelpajen till tröst sen.
Nu hemma efter en heldag i solen. Måste städa lite nu innan jag åker bort. Skönt o ha det gjort. Ändå att Andreas kommer skita ner medans jag är borta =).

På återseende <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.