tisdag 10 augusti 2010

7 liter

Inte dåligt att jag plockat redan 7 liter blåbär. O mer ska det bli. Imorgon är det på ett igen ut i skogen o plocka.
Idag åkte jag, Mamma, O Albin ut i skogen för att hitta blåbär. O vi hittade en massa. Hur mycket som helst på samma ställe så de va skönt. Albin älskade att vara ute i skogen idag me. Svea var med idag o han älskar ju djur så Svea underhåller han bra.
Vi var ute i 1 timme idag me o kom hem med 3 liter. Sen blev det att åka hem o fika hos mamma o pappa tills Andreas kom hem.
Det blev att göra lite nytta i trädgården idag me. Jag klippte halva gräset o Andreas klippte halva. En bra Deal.
Ringde Åsa för att plocka ännu mer blåbär. Hon va så där att följa med men efter lite övertallning följde hon o Wilton med ut i blåbärsskogen.
Det var så j*vla mycket fluger nu på eftermiddagen så vi stannade bara 30 min men kom hem men nästan 1 liter. Så 4 liter idag inte pjåkigt.
Wilton o Albin slogs lite i skogen , de tröttnade väl på att bara stå på samma ställe.
Nu sitter jag hos Frida o Markus o trivs så här på kvälls kvisten.
Följde med Petra ut så hoppas de inte blir för sent. Är ju en mamma.
Ändå att Albin sover länge är det skönt att komma hem tidigt.
Längtar ju efter min familj. Faktikst gör man de när man bara är borta en stund.
Nu får jag nog trivas lite med sällskapet.

På återseende <3

2 kommentarer:

  1. Åh vad mycket blåbär du hittat! Det finns ju massor i år! Har också varit ute ch plockat lite. :) Det är ju så gott! Och kantareller. Har man några kantarellställen så blir det en del, annars är det svårt att veta vart man ska leta. Inte roligt att rensa dock, varken blåbär eller kantareller.. Njut av blåbären iallafall! :) Kram

    SvaraRadera
  2. Ja ,visst är de en massa ! Men det är ju såå Till nästan allt. Så nu ska jag kika i kokböckerna om de fins nåt gott att göra.
    Fast blåbärs paj är alltid de bästa =)
    Har du hittat några kantareller?
    Vi var ute o letade men hittade knappt några. 2 st bara.
    Idag blir det att njuta av blåbären till frukost. !
    Kram

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.