måndag 9 augusti 2010

Blåbär

Det blev en del blåbär iaf. Jag plockade ca 3 liter på 1 h. Det tycker jag är helt ok.
Så imorogn blir det blåbär o flingor till frukost. MMmmmm, gud va jag längtar.
Innan vi åkte till skogen åkte vi förbi mamma o pappa för att hämta en korg till svamparna.
De hade 2 sånadär "lingon plockare" som man plockar lingon me. Det är som en slev som tar bären. O det fungerade lika bra till blåbär kan jag berätta.
Bara att man får rensa lite mer än om man hade plockat för hand. Men det är det verkligen värt. Istället för att få en så får man ett tiotal.
Det gäller att vara effektiv. Så nöjd blev jag. Blåbär är ett av Sveriges pärlor.
Andreas hade Albin i sin ryggsäck. Han tyckte de va roligt. De va som han gick o trallade i skogen han me. Sötnos !
Andreas hittade förresten bara 2 små kantareller. Inget att hurra för. Får nog åka dit lite senare eller hitta oss ett annat ställe. Det där var dock inget att ha för svamplockning men blåbären var bra.
Man blir sugen att plocka mera. De ska jag nog göra imorgon Jag o Albin. Se om de finns några i Sjöhultsskogen som ligger en bit bort från vårat hos.
Vill ha en massa blåbär i frysen i vinter. Kantareller me. men de får vi se hur de går.
O måste berätta. Idag fick Albins sitt första kärleks brev hem. I låg ett fint brev o så klart kort på när han kramar om sin tjej Mathilde.
Åååå , hans mamma tyckte de var för gulligt. Han kommer bli stört kär i denna tjej när hon blir stor.
Jag tyckte de va så fint av Mamma Emilia att skicka ett brev på posten en att få i handen. Söta fina Emilia ! Du är verkligen en super gullig mamma ! <3
Albin ska allt skriva ett kärleks brev till sin tjej snarast. Hon får ju inte glömma bort honom =)


På återseende <3





3 kommentarer:

  1. Faster snor bilderna som vanligt =)

    SvaraRadera
  2. Oj Thereze! Vågat att plocka blåbär i vit tröja! Hoppas du bjuder på något smarrigt då snart :)

    SvaraRadera
  3. Hihi !! De är Andreas tröja så de va inte lika viktigt. =) Men de va hans skit tröja som nu blivit min blåbärs tröja.
    Ajemen , här ska de bjudas på gott snart. Tänkte på er idag.
    Har plockat 7 liter. O imortogn blir det en ny runda gott.
    // Puss

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.