måndag 23 augusti 2010

Kräftskiva , Nr 2

I lördags var vi på den 2:a Kräftskivan för i år. Sen är det våran kvar.
Denna gång ägde festen rum hos min syster. en mycket trevlig kräftskiva måste jag säga.
Allt vad en kräfskiva innebär gjorde vi. De blev en massa ( äckliga ) snapsar, lekar, massa snapsvisor o trevligt sällskap.
Faktikst åt vi himlans goda köpta kräftor. De brukar ju faktikst inte vara så goda men dessa va faktikst goda.
Nu hoppas jag på fint väder på lördag när vi ska ha våran kräftskiva. Just nu spöregnar det ute så jag hoppas skön inte det håller i sig, då blir jag himlans besviken. = /
Det är alltid mycket roligare om vädret är fint. Man kan vara ute o trivas, leka lekar o bara njuta att sitta ute.
Nu är iaf allt nästan klart till skivan. Vi har köpt alla tallrikar med tillbehör o skaffat lite kräft krimskrams.
Gett ut vad alla ska ha med sig. Det är ju mycket smidigare med knytkalas. Slipper man stå o göra allt själv.
Nu ska bara alla kräftorna inskaffas. O kanske komma på några lekar.
De som känner mig vet att jag älskar lekar. Tyvärr så verkar det som att de inte alltid gör de =(
Men som sagt vädret spelar roll om de blir lek eller ej.







Idag har vi varit på föräldraträff o träffat Albins kompisar. Gud var alla ser olika ut varje gång. Nu är de så stora. Snart är alla 1 år.
Albin älskade att vara där idag. Han gick runt själv o bara trivdes. Busade lite med sina kompisar.
Han faktikst plocka lite blåbär innan vi åkte dit. Jag o mamma var ute i 20 min o vi fick ihop ca 2 liter var.
Är det helt sjukt. Det finns så mycket blåbär så det är sjukt. man vet inte vart man ska börja när man ser allt de blåa guldet.
Nu har jag rensat dom o imorgon ska jag njuta av dom till frukost.
Efter en full dag ska jag gå o nanna nu. Lyssna på regnet o somna gott.

på återseende <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.