onsdag 4 augusti 2010

Haverdal

Nu är vi hemkommna efter några dagar i Haverdal. Albins favvo tjej min kompis "Tant" Emelie som vi kallar henne här. =) hihi . Hon är iof bara 23 år men en tant är ju allten en sån som barnen älskar. O Albin älskar Emelie.
De har varit i Kreta o de köpte en super cool fotbolls dress till Albin. Jag tycker han är för frän i den. Sötis !!
Iaf så har vi varit i hennes föräldrars stuga i Haverdal som ligger nån mil utanför Hamlstad.
Vi har haft det helt underbart. Med massa gott väder o roliga utflykter.
Vi kom dit i söndags eftermiddag. När vi kom o Albin hade fått i sig lite mat åkte vi in till Halmstad för att kika lite på Rix Fm festivalen. Vi gick runt lite lyssnade lite på sen o sen gick vi o köpte oss lite "marknads- remmar" (som jag kallar dom ) o åkte hem o spelade spel o gottade oss.
I måndags vaknade vi upp till fin fint väder. Vi handlade lite inför kvällen/veckan o åkte sen hem för lite sol o till och med bad. Vi gick ner till stranden för att bada. Albin älskar ju havet. Han tyckte de va lite kallt denna gången men de var skönt. Det blev ett snabb dopp , men skönt var de.
Det blev god grillning på kvällen. Mmmm, de goda kyckling spetten som de har på Ica Maxi på kusten. Måste kika om vi har de i stan. Då ska jag allt köpa mig en massa. De är super goda.
Det bidde lite tävling i äventyrs golf på kvällen innan grillningen. Gissa vem som kom 2:a !!?? JAG ! Inte illa för att vara mig. Slog tom Andreas. De var nog allt första gången. En rolig bana var de iaf.
Det blev spel o massa spel efter golfen. Traditionella Yatzy o självklart kortspel. De är semester o sitta o spela spel ute på altanen sommar kvällar.
De var sådär väder på tisdagen så det blev lite utflykt då me. Åkte till en super super fin butik som heter Små Ting. Fått tips att hon hade massa fint. O gissa vad !? De hade hon kan jag säga. Oooo , de va en massa fint jag ville ha. Butiken låg ute på landet o va super fin. Man blir ju så sugen på att starta en egen liten bod med massa rolig inredning. Tänk va kul de skulle vara.
Köpte mig iaf en köksklocka o 2 ljushållare som man kan ha i krukor. Fin fint !
Vi åkte vidare till en riktig sommar pärla i Halmstad.
Riccardos glass makeri ( eller va de kallas )
Jag skojar inte att om det fins en gudomlig glass då är det den. Jag är inte speciellt förtjust i glass men denna skulle jag kunna leva på. GUUUUUDDD , den va så himlans god. Jag tog Cookie glass o mmmmmm, jag ska drömma om den. Man kunde köpa om 3 liter hem man de är ju f*n att man inte kan. Den skulle tyvärr smälta på vägen hem =( . Jag får fundera vidare på hur jag ska lösa de.
After Beach stog på schemat på eftermiddagen. Vi tog oss till Tylösand för att njuta av lite skön After Beach. Mycket trevligt. Ett riktigt bra band spelade. Albin dansade o gapade glatt. Han gör allt sin mamma o pappa nöjda nästan jämnt. =)
Sen bidde de så klart god grillning o spel på kvällen.
Idag ( Onsdag ) vaknade vi upp till ännu en strålande dag. Det blev en inget-att-göra-dag. Solning så klart. O lite snabb städning så vi skulle hinna sola de sista timmarna. De va dö fint väder. Klarblå himmel o super varmt. Vi drog oss hemmåt efter 14 tiden för att hinna till Andreas pappas kalas. O de gjorde vi. =)
Vi har haft 4 underbara dagar i Haverdal med Emelie o Fidde. Jag skulle kunna stanna hela sommaren ut. Jag älskar deras stuga. Mitt nya favvo ställe. Albin o Andreas me.
Hoppas de inte var sista gången vi fick njuta i Haverdal. Men de tror jag inte =)
Jag längtar redan tillbaka. Tack en massa för fina dagar <3

På återseende <3







1 kommentar:

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.