måndag 16 augusti 2010

Syateljèn

Nu är mina gardiner äntligen klara. De blev så fina. De visas sig bättre i verkligheten. =)
Jag är stolt över mig själv. Jag har sytt gardinerna HELT själv.
Mamma har bara varit här o klippt. Annars har jag gjort allt. De tog bara 2 kvällar. Det tycker jag är bra jobbat.
Vad tycker ni? Tycker ni de blev fina?
Det är verkligen roligt att sy. Ska nog hitta något fint tyg så jag kan sy fina kuddar till soffan. Kankse ska sy nåt fint till Albin?! Fast vad ska man sy då?
Idé nån?
Jag ska nörja sy en massa. De är verkligen roligt. O jag som älskar att pyssla. Skönt att man har en egen symaskin nu så man slipper ropa på mamma varje gång=)
Nu ska jag leta ideér på grejer som jag kan tänkas sy.

På återseende <3



5 kommentarer:

  1. Gardinerna blev jättefina! Visst är det roligt att sy! :)
    Du kan ju alltid sy ett fint lapptäcke till Albin! Jag & mamma håller på med ett fint till Ellie. Ett med vadd i i fina mysiga färger som hon kan ha ute på gräsmattan. Eller i sängen eller vagnen eller på golvet. Det är jättemysigt med ett som man gjort själv och valt fina färger och mönster till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Aaa, jag blev nöjd faktikst ! Känns extra fint när man jobbat med de själv.
    Ja, ett lapptäcka skulle va jätte kul att göra men de känn svårt. O hitta en massa fina tyger. Tycker du de är svårt ?? Jag vill ha ett jätte STORT lapptäcke att lägga i soffan. Ska man våga sig försöka på de? =)
    Hoppas på bild sen hur erat blev. Vill ha ett rosa o kan tänka mig att ni gör ett rosa till Ellie =)
    Kankse sno lite ideér om man får = /
    // Kram

    SvaraRadera
  3. bövlar vad fint detblev! SKA bli kul att se i verkligheten!
    hälsa krya på dig till dina killar,
    kram från emilia och lillfisk

    SvaraRadera
  4. Jätteduktig är du! Ja visst är det kul att sy! Jag har upptäckt det också, och det är inte alls så svårt som man kan tro. Jag har sytt gardiner till parvelns rum, sedan har jag sytt påslakan, kuddar, örngott och en overall till bebisen. Man blir lite förvånad att man kan :)
    Jag vill sy en saccosäck nästa gång, en riktigt stor härlig man kan ha i vardagsrummet. Gå in på: http://www.stoffochstil.se/
    Det ligger i svågertorp i Malmö, dom har massa grejer. Men kolla in mönster så kan du få ideer, o skicka efter om du hittar nåt kul!

    SvaraRadera
  5. Ett lapptäcke är inte jättesvårt att sy. Lite pill är det ju och kan ta lite tid, men det är roligt när det är färdigt och man gjort det själv. Det är ju bara att klippa ut massa lika stora rutor (eller det går ha olia storlekar iofs, men blir då lite krångligare) och så syr man ihop dem tills man får det så stort man vill ha det. Sen lägger man vadd imellan (om man vill ha det) och syr en gång till i sömmarna så det sitter fast ordentligt.. Baksidan kan ju vara ett helt tyg i en färg om man vill ha det lite smidigare.
    Vi valde tyg innan jag visste om jag hade en tjej eller kille i magen, så det blev i olika ljusa gula och gröna färger. Det kommer bli jättefint! Ska bara hinna med. :) Det är lite olika mönster och tyger. Vad man ska tänka på om man har olika material är att tvätta alla tygerna innan man klipper ut och syr ihop det, annars kan en del krympa och det blir snett och konstigt i formen. Hoppas det går bra om dy ger dig på det! :) Kram

    SvaraRadera

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.