söndag 29 augusti 2010

Våran kräftskiva

Igår slog de till. Det var dax för kräftskivan i stugan.
Efter fix o stress hela dagen var festen igång. Iaf för Jens, Malin o Andreas o jag som hjälpte oss med fix. Tack Tack så jätte mycket !!
Alla trillade in tillslut runt 17 tiden med all mat. GUUDD , va mat de var. O kan säga att det blev en del över. Fast inte så över mycket ändå kankse. Men va skönt o smidigt det är o ha knytkalas när man är så många. Både att slippa o stå o göra all mat själv + att sen när alla går är disken borta med folket. Skönt !
Tyvärr så höll inte vädret hela vägen. Kom en massa regn då o då. Så det bidde inga lekar. O som vanligt så är väl alla glada för de. Men jag är en sån person som älskar att fixa o dona med lekar o bjudningar. Fast nu var det nog iaf sista gången jag hade kräftskiva. Blir alltid fel. En del hoppar i sista sekund eller dagar innan o andra grejer. Så nästa år får skön någon annan fixa kräftskiva.
Nån som känner sig manan? =)
Kvällen blev iaf super trevlig , tycker jag iaf. Jag hade kul.
Andreas , Jens o Markus tog sig ett j*drigt kallt dopp i det säkert 12 gradiga vattnet. Det var ju skön inte mer än 7 grader i luften. Brrr kallt !
Men roligt att titta på nakna små rumpor =)
Har ett super "gulligt" kort på 2 rumpor som står på byggan mot månen. Faktikst himla fint. Tyvärr kan jag ju inte delge er detta kort. =)
Det blev en del snapsande med visor o en massa kräftor att smaska på.
En traditionell o rolig kräftskiva.
Faktikst är jag inte det minsta seg idag. Jag blir faktikst nästan aldrig bakfull. Det är skönt.
Har nyss städat o fixat o dammat i huset. Imorgon väntar dammsugning o annat fix till Albins födesedag.
Han fyller 1 år på tisdag !
Kan inte förstå att våran prins redan är 1 år.
Nu ska jag sy hans gardiner till hans rum.

På återseende <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lägg till en kommentar om ni vill ! Alltid roligt att få läsa.